Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

UCPH TEAM

Prof. Victoria Southgate
PI z Københavns Universitet

Jest neurokognitywistyką rozwoju społecznego, specjalizującą się w ontogenezie i rozwoju ludzkiego poznania społecznego, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności, które pozwalają niemowlętom uczyć się od innych. Jako główny badacz w Centrum Wczesnego Poznania Dziecięcego wykorzystuje metody behawioralne (pomiar czasu patrzenia, eye-tracking, pupilometria, zadania interaktywne) i neuroobrazowania (EEG, fNIRS, EMG) do badania mechanizmów poznawczych i neuronalnych wspierających wczesne zdolności poznawcze niemowląt.
Przyczyniła się do powstania wysoko cytowanych badań empirycznych i ważnych modeli teoretycznych w dziedzinie neuronauki poznawczej rozwoju. Zaprojektowała innowacyjne paradygmaty do pomiaru poznania społecznego niemowląt, które zostały szeroko zaadaptowane przez innych badaczy. Jej praca badawcza stanowiła kluczowy element przy łączeniu metod neuroobrazowania i behawioralnych, aby lepiej zrozumieć wczesne poznanie społeczne.
W ostatnich latach opracowała nową ramę teoretyczną dla zrozumienia wczesnego poznania społecznego, która zdobyła grant ERC Consolidator i została opublikowana w “Psychological Review” w 2021 roku.
Dodatkowo, uzyskała finansowanie na pionierskie badania nad rolą oksytocyny (OT) we wczesnym poznaniu społecznym i interakcjach opiekun-dziecko. Otrzymała również grant sprzętowy Carlsberga na zakup zestawu dual-fNIRS dla jej laboratorium, co znacznie zwiększyło jej możliwości badawcze.  

Dr Dora Kampis

Jest badaczką zajmującą się neurokognitywistyką rozwoju społecznego, badając mechanizmy poznawcze, które przyczyniają się do wysoce społecznej natury człowieka. Wnosi wkład w tę dziedzinę poprzez wpływowe badania empiryczne i nowe modele teoretyczne. Korzystając z metod behawioralnych (eye-tracking, pomiar czasu patrzenia, badania interaktywne) i neuroobrazowania (głównie EEG), bada jak mechanizmy społeczno-poznawcze rozwijają się we wczesnym dzieciństwie oraz ich interakcje z domenami, takimi jak percepcja i pamięć, oraz ich ciągłość w dorosłości.
Szczególnie interesują ją pytania dotyczące rozwoju w ontogenezie i filogenezie, które pomagają zrozumieć naturę, podstawy i powstawanie zjawisk, które rozpoznajemy u siebie jako dorosłych ludzi. Zaprojektowała innowacyjne paradygmaty wykorzystujące metody behawioralne i neuroobrazowe do badania wczesnego poznania społecznego, odkrywając nowe zjawiska i kierunki badań.
Ponadto aktywnie promuję otwartą naukę i kieruję ponad 20 laboratoriami w pierwszym międzynarodowym badaniu replikacyjnym nad teorią umysłu niemowląt.  

 

MA Helle Lukowski
Uzyskała tytuł magistra psychologii poznawczej na Uniwersytecie Burgundii we Francji. Pracowała zarówno ze “zdrowymi” osobami starszymi, jak i pacjentami z chorobą Alzheimera lub MCI, a także z dziećmi w wieku przedszkolnym.
Od 2019 roku pełni funkcję menagera laboratorium w Centrum Wczesnej Kognicji Dziecięcej w Kopenhadze, gdzie prowadzone są badania nad rozwojem ludzkiej kognicji społecznej. Jest szczególnie zainteresowana badaniem, w jaki sposób niemowlęta i małe dzieci rozwijają zdolność rozumienia, że inni mogą mieć percepcję lub preferencje różne od ich własnych, co stanowi kluczową umiejętność w skutecznym poruszaniu się w społecznym świecie. W swoich badaniach wykorzystuje zarówno metody behawioralne (czas patrzenia, śledzenie ruchu oczu, pupilometria, zadania interaktywne), jak i neuroobrazowanie (EEG, fNIRS).