UMIL TEAM
Prof. Maria Lorella Giannì
PI z Università degli Studi di Milano
Jest neonatologiem oraz profesorem nadzwyczajnym pediatrii na Uniwersytecie w Mediolanie. Jest wiodącym badaczem w dziedzinie neonatologii i żywienia niemowląt, badając interakcje opiekun-niemowlę poprzez karmienie piersią u niemowląt z rozwojem typowym i atypowym oraz ich implikacje w kontekście psychopatologii. W trakcie swojej kariery wniosła istotny wkład w wiele wysoko cytowanych badań klinicznych i publikacji naukowych, będąc głównym autorem (pierwszym lub korespondencyjnym) dla większości z nich, a jej indeks Scopus wynosi 31.
Prof. Monica Fumagalli
Jest neonatologiem oraz kierownikiem Oddziału Intensywnej Terapii Noworodka w Fundacji IRCCS Ca’ Granda, Policlinico w Mediolanie. Jest także profesorem nadzwyczajnym pediatrii na Uniwersytecie w Mediolanie oraz międzynarodowo uznanym badaczem w dziedzinie neurologii neonatologicznej i neuroobrazowania, koncentrując się na wpływie wcześniactwa na rozwój mózgu. W swoich badaniach badała wpływ wczesnych programów interwencyjnych opartych na interakcjach opiekun-niemowlę na poprawę wydolności wzrokowej i neuroz rozwoju u wcześniaków, które znajdują się w grupie wysokiego ryzyka nietypowego rozwoju neurologicznego. W trakcie swojej kariery badawczej wniosła istotny wkład w wysoko cytowane artykuły recenzowane (indeks h = 40 według źródła Scopus). Znaczącą część jej dorobku naukowego stanowią międzynarodowe współprace finansowane przez krajowe i międzynarodowe granty.
Dr Daniela Morniroli
Jest neonatologiem oraz Międzynarodowym Certyfikowanym Konsultantem Laktacyjnym (IBCLC). Podczas rezydentury pediatrycznej i programu doktorskiego na Uniwersytecie w Mediolanie skoncentrowała swoje badania na wpływie mleka ludzkiego na zdrowie niemowląt i dzieci, badając zarówno aspekty fizjologiczne, jak i relacyjne. Jej głównym obszarem badawczym jest badanie znaczenia interakcji dyadycznych podczas karmienia piersią, oceniając komunikację biochemiczną i relacyjną między opiekunami a niemowlętami – zarówno zdrowymi, jak i tymi z chorobami lub nietypowym rozwojem.