UHEI TEAM
Prof. Sabina Pauen
PI z Ruprecht-Karls-Universität w Heidelbergu
Jest ekspertką w dziedzinie wczesnego rozwoju społeczno-poznawczego i jego związku z rozwojem mózgu człowieka. Wprowadziła paradygmaty badawcze do oceny funkcji wykonawczych oraz ogólnego rozwoju w kontekście neuroróżnorodności, wykorzystując szeroki zakres metod, takich jak obserwacje na żywo, mikroanaliza wideo, eye-tracking i testy standaryzowane. Od wielu lat jest zaangażowana w liczne projekty medialne w Niemczech oraz pełnię funkcję konsultanta dla instytucji politycznych i fundacji promujących wczesny rozwój dzieci.
Jest członkiem Wilhelm Wundt Association oraz Niemieckiej Akademii Nauk. Od 2019 roku jest częścią głównej rady ewaluacyjnej dla psychologii w Niemieckiej Fundacji Badawczej (DFG). Od 1996 roku regularnie otrzymuję liczne granty badawcze od takich instytucji jak Fundacja VW, DFG, Jacobs Foundation, niemieckie Ministerstwo Edukacji i Nauki (BMBF) oraz UE.
Jako inicjatorka i kierowniczka programu “Pole Badawcze 4: Samo- i współregulacja – jednostki i organizacje” (Field of Focus 4), założyła w pełni wyposażone Laboratorium Interakcji, które obecnie otrzymuje stałe finansowanie z DFG w ramach strategii doskonałości UHEI (1,5 miliona euro rocznie).
Dr Cecil Mata
Jest psychologiem z tytułem magistra psychologii edukacyjnej oraz doktoratem. W przeszłości brała udział w różnych projektach badawczych jako koordynator w jednostce ds. wczesnego dzieciństwa na Pontificia Universidad Católica de Chile. Obecnie realizuje staż podoktorski na Uniwersytecie w Heidelbergu oraz jest badaczką w Staatsinstitut für Frühpädagogik und Medienkompetenz (IFP).
Jej badania koncentrują się głównie na przywiązaniu we wczesnym dzieciństwie, rozwoju społeczno-emocjonalnym, teorii umysłu, mentalizacji, empatii oraz wczesnych interakcjach opiekun-dziecko w środowisku domowym i szkolnym. W ostatnich latach skupiała się także metodach zorientowanych na mikroanalityczne analizy do oceny dynamiki relacji opiekun-dziecko oraz badaniach międzykulturowych.
Dr Trinh Nguyen
Jest pracownikiem naukowym na Uniwersytecie w Heidelbergu oraz stypendystką podoktorancką Marie Curie we Włoskim Instytucie Technologii w Rzymie. Uzyskała doktorat z psychologii rozwojowej na Uniwersytecie w Wiedniu. Jej badania eksplorują procesy neurobiologiczne leżące u podstaw interakcji społecznych, szczególnie w kontekście wczesnego dzieciństwa, w oparciu o syntezę teorii przetwarzania predykcyjnego i teorii przywiązania. W jej wcześniejszej pracy badała synchronię neuronalną, behawioralną i fizjologiczną podczas różnych kontekstów interakcji rodzic-dziecko, takich jak rozwiązywanie problemów, rozmowy i interakcje twarzą w twarz. Obecnie jej badania koncentrują się na rytmicznej, a szczególnie muzycznej komunikacji we wczesnym dzieciństwie oraz synchronii neuronalnej na różnych etapach życia. Wykorzystuję podejście multimodalne łączące metody behawioralne (mikrokodowanie i śledzenie ruchu), neuronalne (fNIRS i EEG) oraz fizjologiczne (EKG).